1 maj 2021: Välfärden först

Under pandemin har vårt land utsatts för otroliga prövningar men också visat på en fantastisk styrka. Personal i vård och omsorg har gjort enorma insatser, och befolkningen har visat på prov på uthållighet och solidaritet. Nu när vi snart är igenom pandemin måste Sverige framåt.

Pandemin har visat vikten av en stark välfärd. Välfärden måste sättas först. Du som arbetar i välfärden behöver bättre villkor och välfärden ska finnas där för dig vem du än är, var du än är. En stark välfärd bygger hela samhället starkare och ger trygghet för dig genom hela livet. Vid födseln och i skolan. När du blir äldre eller när du blir sjuk.

Att sätta välfärden först är dock inte självklart för alla. Vi ser många exempel på högerns ideologiska privatiseringar och nedskärningar. Vi sätter välfärden först, på 1 maj och alla andra dagar!

Var med och uppmärksamma 1 maj 2021Likt förra året med Covid -19 kommer även detta år att bli en digitalt manifestation där vi följer våra nationella sändningar via dator eller SVT Forum. Klockan 10:30 startar sändningarna med Stefan Löfvén från Socialdemokraterna och Susanna Gideonsson från LO. Samtalen leds av Andrea Törnestam och Johan Hassel. Det kommer utöver det bjudas på högklassig musikunderhållning.

Följ evenemanget via FacebookVill du följa 1 maj-evenemanget via Facebook når du det genom att klicka på länken som följer. Var gärna med och skriv hälsningar och kommentarer. Flera av våra stadsråd finns med och svarar. Klicka här för att komma till webb-sändningen

PS: Häng gärna ut något rött utanför din bostad…