Första maj-manifestationer

Äntligen är det dags för första maj, Internationella arbetarrörelsens dag. I år är det valår och det är denna dag som vi formellt sparkar igång valrörelsen. Det gör vi med demonstrationståg, klassiska arbetarsånger och politiska tal.

Nävekvarn

• 10.00 Möte & tal i Folkets Park

Talare: Carina Wallin, Ordförande för Kultur- och fritidsnämnden (S)

Nyköping

Årets paroll – Tillsammans för trygghet

Vår förhoppning är att just du vill gå med i årets demonstrationståg. Ju fler vi är, desto starkare gör vi vår röst. Vi kommer att starta på Stora torget i Nyköping och går sedan via Östra Storgatan och Stockholmsvägen till Träffen. De 100 första som anmäler sig till demonstrationståget via e-post nykoping@socialdemokraterna.se kommer vi att bjuda på ett Första maj-märke. Givetvis går det bra att komma utan föranmälan men då riskerar du att bli utan märke.

Första maj-taxi för seniorer

I år erbjuder vi skjuts till alla seniorer som behöver hjälp med att ta sig till Träffen för att lyssna på sång och tal. Boka din Första maj-skjuts via telefon 073-071 66 03 i god tid före så kommer våra partivänner och hämtar samt skjutsar hem dig.

Program under dagen

Vi börjar med demonstrationståg, samling på Stora Torget i Nyköping 13:30 och avmarsch 14:00. Klockan 14:30 startar program Träffen, Olof Palmes väg i Nyköping. Då det är valår bjuder årets Första maj-möte på extra allt med ett lite längre program med fler talare. Vi bjuder på fika.

Allsång – Internationalen
Tal av Marita Ulvskog – Socialdemokraterna