Carina Wallin, kandidat #2

Jag heter Carina Wallin och är född och uppvuxen i Nyköping. Jag gläds åt att se hur Nyköping utvecklas och vilka möjligheter vi har att bli ännu bättre.

För mig är alla politiska områden viktiga, då allt hänger ihop och måste fungera för att vi ska ha ett samhälle där alla kan utvecklas och trivas. Men jag vill här nämna ett par områden som ligger mig särskilt varmt om hjärtat. Den första är välfärden. Tryggheten att det finns förskolor, utbildning, vård och omsorg för alla. Att vi hjälps åt att ta hand om varandra och att ge de samhällstjänster som vi alla behöver är viktigt och ger trygghet.

Med ett välfärdssamhälle kommer också ökade möjligheter till att odla sina intressen och det leder in på mitt andra område. Föreningsverksamheten; Nyköping behöver ett rikt föreningsliv. Oavsett intresse så behövs det aktiva föreningar och eldsjälar som driver verksamheterna så att vi kan utöva eller gå på teater, dans eller fotboll. Att ge våra barn och unga en meningsfull fritid känns särskilt viktigt. Föreningslivet förenar människor och gör oss både friskare och gladare. Det ger oss ett rikare liv!